Direktlänk till inlägg 23 januari 2013

Så då har resan börjat...

Av Lise-Lotte - 23 januari 2013 09:58

Ja, precis, så då har resan börjat. En resa genom mig själv, min vardag, mitt inre... en resa som fått mig att tänka om i mångt och mycket.

Jag känner mig upp och ner, fram och tillbaka just nu. Det är så mycket som händer i mitt lilla huvud. Tankar kommer och flyr, gör så man vet varken ut eller in. Men det kanske är så det ska vara, så man håller igång de små hjärncellerna :)

Ni kommer kanske ihåg när jag skrev om läkarbesöket... ja, precis, då jag hade rumpan bar ;) Nu har den resan börjat. Jag ska nu lämna prover, cellprov ska tas och röntgen av njurar och urinvägar ska göras. Det känns skönt att någon tar tag i det till slut. Tidigare har man bara blivit hemskickad med pencillin, och allt har känts ok.

Samtidigt har jag en kuslig känsla inom mig... tänk om det finns något där nere som inte ska vara där?! Om det nu skulle finnas något där... Rädslan kryper på... Rysningar genom kroppen... Tårar som vill spruta ut... Skriker inom mig. Och just som jag känner mig som räddast börjar jag bearbeta tankar och känslor. Tårar har kommit och dom är bort torkade. Ingen idé att gråta och tänka bort allt, istället göra något bra av det som finns här och nu.

Och det som finns här och nu är ju min familj... min lilla, kära familj.


Jag och mannen ska också göra en "resa" ihop... vi ska på "Finna ork och energi" resa :D

Min träning har som legat i lä nu en längre tid... orken och lusten for sin kos när julen närmade sig. MEN nu ni..... Nu ska jag och mannen börja träna, välbehövligt för oss båda ;)

Vi ska ändra lite i kosten, skidorna är framplockade, gymkort skall införskaffas...


Jag har en lista i huvet på vad jag ska förändra detta år. Den listan får ingen veta i förväg... för då blir det inget gjort.

Jag är en funderare jag... funderar på små saker, stora saker, det förflutna och det som komma skall. Jag känner mig ändå rätt så trygg, och jag vet att det finns människor som vill mig gott, som tycker om mig för den jag är.

Men det finns ju också de (tro det eller ej ;)) som önskar mig ur världen, som vill mig illa... kanske för att jag har det så bra eller på grund av mitt sätt å vara... vad vet jag. Och vet ni vad... dom skiter jag fullständigt i. Det får dom ha på sitt samvete :D


Nå, nå... nu har i alla fall resan börjat. Vi får se vart det bär av, mer kan vi inte göra.

Ha det gott, ni där ute i cybervärlden och ta hand om varandra.

Hejsvejs :D

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lise-Lotte - 21 september 2013 14:54

Nå men heeej :) Oj, så länge sen jag var här sist... alldelens för länge sen. Tänkte väll som smått ta upp detta bloggande igen... Till någras fasa och till andras lycka ;) Just nu bara bubblar det av en massa ord i huvet... allt blir bara hull...

Av Lise-Lotte - 2 januari 2013 07:22

Hej :) Nu tyckte jag att det var läge å börja skriva av sig lite... har legat lågt, för jag har varit låg. Kanske inte utåt sett, men inombords. Tunga grejjer... nä, men det är min hjärna som spelar mig ett spratt bara. Ja men se på fasen... det ...

Av Lise-Lotte - 12 december 2012 11:52

Hej Hallå... Vill bara meddela att ni blir nog inte av med mig, jag har suddat ut satan från väggen och jag lever nog nästa år med :D Njurarna sitter inte så långt ner... alltså dom är inte där jag har ont. Jag var till doktorn i förrgår, prove...

Av Lise-Lotte - 9 december 2012 22:29

Halloj... tänkte bara kika in här som snabbast. Funderade här på hur saker å ting blir ibland... man tror att mycket ska bli fel, men ändå blir det så bra. Man tror att allt ska bli så bra, men ändå blir det så fel. Varför krånglar man till det så ...

Av Lise-Lotte - 8 december 2012 14:54

Här sitter jag... funderar över lite vad som helst. Mina döttrar är vid köksbordet... den äldre kluttar med penna i tidningar... ja ni vet huggtänder och horn på bröllopsbilder, blåöga på nån människa, skriver efter bokstäver... ja så som vi vuxna ...

Ovido - Quiz & Flashcards