Direktlänk till inlägg 4 december 2012

Då sitter jag här igen... och funderar...

Av Lise-Lotte - 4 december 2012 12:46

Nå men hej på er :D

Julen nalkas och jag saknar inspiration i år. Känner som ingen riktig julglädje... vem gör det?! Man stressar som en galen idiot med alla klapp köp, barnen har sina önskelistor (och ju äldre barna blir dessto dyrare klappar :S). Nå men det mesta är väll planerat... i huvet... hoppas nu bara dom blir glada och nöjda. Bara nu min man vill åka på en klapp resa med mig i år... ääähhh jag kan ju ta hans kort bara, enkelt och praktiskt ;D


Många lägger ut bilder på sina fina hem nu när dom gjort jul... men det hjälper ju inte mig, snarare tvärtom, jag blir bara mer deppig. Jag vill ju också ha så där julmys, ullit, bullit, pluttenuttigt... jag får som aldrig riktigt till det. Nå väl... det blir jul i alla fall, oavsett va jag vill ;)


Det är tisdag på almanackan, och det innebär ju min vanliga träning... Kändes tungt idag, hade som inte riktigt lust, MEEEN jag gjorde det :D och så här i efterhand så är jag ganska nöjd. Jag ökade repetitionerna, och nu ska jag köra fyra dagar istället för tre. Bära eller brista.

Varför har jag då kört tre dagar? Jo för att Vilma är hos dagmamman och de andra barna är i skolan, så jag får huset helt för mig själv, musiken kan skrika och jag pusta och frusta ifred ;)

Kommer bli lite knepigt å få till en dag till... men nog ska det väll gå... om jag stiger upp före alla andra :D Typ... innan jag ens lagt mig...

Jag ska inte tråka ut er med mitt tränings tänk... jag hoppar över till något helt annat...


Jag har märkt att jag är en sån där "servett tant"... ja ni vet... När man är å äter på nån frasses, max eller rogers... När man ska börja äta så ska man ju ta bestick, dryck och servett(er). Jag drar, drar, drar och drar... ja men ifall nån grisar å så är det ju bra å ha i fickan ifall man måste torka snornäsa eller så. Jag är som en servett snattare... tar lite så där i smyg... fast alla vet va man gör. Kan det vara för att jag är mamma och förutspår en massa kanske grejjer som kan hända...

Och sen en annan sak... när man handlar. Hur många vänder ean koden mot maskinen som läser av koden? Jag gör det! Så jag är den där "kod tanten" också :D

Ja men tänk på kassörskan som sitter där dagarna i ända. Hon lyfter nog flera ton på en månad, sliter ut axlar och armar bara för att kunden lastar ett berg av varor, som hon i sin tur måste reda upp. Det går snabbare och smidigare om jag som kund redan ordnat varorna i en fin rad, med koden åt rätt håll... tror jag i alla fall. Rätta mig om jag har fel. Om en sån "liten" sak förgyller kassörskans dag, så varför inte göra det då... DET kostar inget, dessutom kan man ju "kosta" på sig ett leende också... Mycket trevligare så :D ...men det gäller ju kassörskan också. Sura och tvära tanter i kassan vill vi inte ha!


Nu är nog vintern på intågan... kylan börjar bli sträng -20,4. Ooo det biter härligt i kinden :) Snart är det dags å ta fram min "naapukka" (det är en hårig mössa, som värmer uta tusan ;)). Men ännu är det nästan för varmt... när det närmar sig -35... DÅ är den gosig å ha på :D

Bara nu den där snön också skulle komma. Jag vill (just nu... kommer nog å ångra min önskan många gånger)... ja, jag vill ha höga snövallar... ja så mycket snö så man nästan går i tunnlar. DET är vinter! Ja och kylan på sen också :D


Nä ni nu ska denna lilla dam ta å hämta in lite ved, så vi int frys. (Månne vem som gjort så bra ved... och fina är klabbarna också... rackarns vilken unik människa det måst ha vart ;D)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lise-Lotte - 21 september 2013 14:54

Nå men heeej :) Oj, så länge sen jag var här sist... alldelens för länge sen. Tänkte väll som smått ta upp detta bloggande igen... Till någras fasa och till andras lycka ;) Just nu bara bubblar det av en massa ord i huvet... allt blir bara hull...

Av Lise-Lotte - 23 januari 2013 09:58

Ja, precis, så då har resan börjat. En resa genom mig själv, min vardag, mitt inre... en resa som fått mig att tänka om i mångt och mycket. Jag känner mig upp och ner, fram och tillbaka just nu. Det är så mycket som händer i mitt lilla huvud. Tanka...

Av Lise-Lotte - 2 januari 2013 07:22

Hej :) Nu tyckte jag att det var läge å börja skriva av sig lite... har legat lågt, för jag har varit låg. Kanske inte utåt sett, men inombords. Tunga grejjer... nä, men det är min hjärna som spelar mig ett spratt bara. Ja men se på fasen... det ...

Av Lise-Lotte - 12 december 2012 11:52

Hej Hallå... Vill bara meddela att ni blir nog inte av med mig, jag har suddat ut satan från väggen och jag lever nog nästa år med :D Njurarna sitter inte så långt ner... alltså dom är inte där jag har ont. Jag var till doktorn i förrgår, prove...

Av Lise-Lotte - 9 december 2012 22:29

Halloj... tänkte bara kika in här som snabbast. Funderade här på hur saker å ting blir ibland... man tror att mycket ska bli fel, men ändå blir det så bra. Man tror att allt ska bli så bra, men ändå blir det så fel. Varför krånglar man till det så ...

Ovido - Quiz & Flashcards