Direktlänk till inlägg 28 november 2012

Måste äta, men... orka...

Av Lise-Lotte - 28 november 2012 09:13

God morgon...

Tänkte kika in här en snabb sväng nu... bara så där ;)

Jag åt frukost nyss även om jag inte kände mig hungrig... Ibland skriker magen efter mat, det kurrar och knorrar i magen... men jag orkar bara inte äta. Efter en stund går hungerskänslan över och jag slapp äta.

Nej, jag bantar inte... ja inte frivilligt i allafall.

Jag är väl medveten om att man bör äta frukost, mellis, lunch, mellis, middag och kvällsmat... och man ska dricka åtminstone 2 liter vatten om dagen. Men varför gör jag inte det då? För att jag orkar inte, jag tycker det är tråkigt.

När jag gick skola kunde jag inte hålla mig borta från alla mål mat, min kropp krävde att jag skulle äta, men det är ju klart... då hade jag ju regelbundna tider. Och om jag jobbar så är jag också otroligt duktig på att äta, det samma gäller när jag tränar regelbundet.

Jag tappar snabbt matlusten när det är jag som lagar maten (vilket är så gott som varje dag), men jag äter för att jag måste. Allt som ofta blir det bara ett mål tillagad mat om dagen... alldelens för lite, jag vet. Försöker hitta motivation till att äta... inte ens godis och fika är så gott mer (och det är väll bara positivt ;))

Motivation! Motivation! Motivation!

1. För att jag ska bygga upp alla muskler som jag vill ha, så måste jag äta.

2. För att kroppen ska må bra, så måste jag äta.

3. För att jag inte ska utveckla sjukdomar, så måste jag äta.

4. Träna oftare så blir du hungrig... av vällust.

Förstår ni varför jag vill ha ett fast arbete (med fasta tider, rutiner, planering), inte vikariat (jobba i tid och otid, vet inte hur det blir från dag till dag). Jag vill ha rutiner, jag BEHÖVER rutiner!

När man vikarierar är man som en trasdocka, slängs hit och dit, finns bara jobb då och då, magkatarren kryper sig på, oro och inre stress gör mig till surmupp. Jag veeet... man kan inte trolla med knäna för att skapa jobb! Jag är ju inte helt fläng i bollen ännu ;D Det positiva med att vikariera är att man ser olika människor, ställen och arbetssätt. Det ger mer erfarenhet :D

Oj va klockan gick fort helt plötsligt... ska ju föra Vilma till dagmamman och sen tar jag mitt sedvanliga träningspass... Ja ni vet... så jag blir hungrig ;)

På återseende...


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lise-Lotte - 21 september 2013 14:54

Nå men heeej :) Oj, så länge sen jag var här sist... alldelens för länge sen. Tänkte väll som smått ta upp detta bloggande igen... Till någras fasa och till andras lycka ;) Just nu bara bubblar det av en massa ord i huvet... allt blir bara hull...

Av Lise-Lotte - 23 januari 2013 09:58

Ja, precis, så då har resan börjat. En resa genom mig själv, min vardag, mitt inre... en resa som fått mig att tänka om i mångt och mycket. Jag känner mig upp och ner, fram och tillbaka just nu. Det är så mycket som händer i mitt lilla huvud. Tanka...

Av Lise-Lotte - 2 januari 2013 07:22

Hej :) Nu tyckte jag att det var läge å börja skriva av sig lite... har legat lågt, för jag har varit låg. Kanske inte utåt sett, men inombords. Tunga grejjer... nä, men det är min hjärna som spelar mig ett spratt bara. Ja men se på fasen... det ...

Av Lise-Lotte - 12 december 2012 11:52

Hej Hallå... Vill bara meddela att ni blir nog inte av med mig, jag har suddat ut satan från väggen och jag lever nog nästa år med :D Njurarna sitter inte så långt ner... alltså dom är inte där jag har ont. Jag var till doktorn i förrgår, prove...

Av Lise-Lotte - 9 december 2012 22:29

Halloj... tänkte bara kika in här som snabbast. Funderade här på hur saker å ting blir ibland... man tror att mycket ska bli fel, men ändå blir det så bra. Man tror att allt ska bli så bra, men ändå blir det så fel. Varför krånglar man till det så ...

Ovido - Quiz & Flashcards