Direktlänk till inlägg 24 november 2012

Vingar av guld...

Av Lise-Lotte - 24 november 2012 22:46

Nå men hej igen... ni har saknat mig, jag vet  

Jag har som funderat på min rubrik... alltså på min blogg rubrik... "Vingar av guld". Jag vet egentligen inte varifrån jag kom på det. Eller rättare sagt, jag förstod ingenting när jag skapade bloggen... det var namn hit och namn dit... användar namn och allt vad det nu heter. Men jag tänkte som att vingar) av guld beskriver lite mig, faktiskt..... när man tänker efter.

När jag var liten (det var länge sen... nästan   ) så hade jag det så bra! Jag hade kunnat få allt jag velat av min far, det är sant. Han hade nog tagit ner månen åt mig om jag hade velat och han hade kunnat. Man flög som omkring med vingar av guld. Och ännu när man började tro att man är vuxen har det varit samma sak. Jag är tacksam för att jag aldrig utnyttjade min far, för att han hade pengar. Jag ville bara ha min mors och fars kärlek... det räckte längre än va pengar räcker. Visst är det väll bra med pengar... men vad gör den för nytta om dom ligger på nå konto ut ifall nåt händer, eller man sparar och sparar i nå värde papper, som man kanske aldrig hinner använda. Mycket pengar för att människor blir ovänner... så är det... tycker jag.

Jag har fortfarande vingar av guld... jag har en egen familj. Fyra barn och en äkta man... inte illa pinkat för att vara mig ;) Det är nog många i denna lilla värld som inte trodde att jag skulle fixa mig något sånt. Men rackarns så fel de hade... ska jag säga "Sorry" eller ska jag säga "Där fick ni"... tror nog jag tar det sist nämnda... det känns som ok för mig.

Som sagt... jag har fyra barn, fyra helt underbart, olika barn... vilken rikedom. Och jag är gudmor till tre helt underbart, olika barn... det är också en rikedom. Jag har inte mycket pengar eller grejjer att ge dessa barn, men jag har otroligt mycket kärlek att ge dom.

Jag försöker verkligen vara en god förälder till mina barn, men ibland är man så trött i själ och hjärta så man orkar inte hela vägen ut. Jag vill också kunna ge dom vingar av guld.

Och sen har jag ju min underbara man... han är mitt stöd, och jag försöker vara hans stöd. Vi har inte alltid haft det lätt tillsammans, men fasen också... vi hittar alltid tillbaka till varandra. Helt otroligt, underbart! Och även om han nu mot förmodan sku vilja lämna mig, så blir han aldrig av med mig... vi har ju de fyra barnen. Så hur han än skulle vilja bli av med mig... så finns jag i barnen. MOAHAHAHA... lite illmarigt, eller? Nä, vi får dras med varandra... och inte mig emot, nog ska jag väll orka   

Från ena saken till den andra... jag kanske borde ladda upp nån bild här... jahapp och hur gör man det då? Måste kolla...   

Nä ni där ute i cyber världen... nu tar jag och ger mig för i kväll...

Hejs svejs på er   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lise-Lotte - 21 september 2013 14:54

Nå men heeej :) Oj, så länge sen jag var här sist... alldelens för länge sen. Tänkte väll som smått ta upp detta bloggande igen... Till någras fasa och till andras lycka ;) Just nu bara bubblar det av en massa ord i huvet... allt blir bara hull...

Av Lise-Lotte - 23 januari 2013 09:58

Ja, precis, så då har resan börjat. En resa genom mig själv, min vardag, mitt inre... en resa som fått mig att tänka om i mångt och mycket. Jag känner mig upp och ner, fram och tillbaka just nu. Det är så mycket som händer i mitt lilla huvud. Tanka...

Av Lise-Lotte - 2 januari 2013 07:22

Hej :) Nu tyckte jag att det var läge å börja skriva av sig lite... har legat lågt, för jag har varit låg. Kanske inte utåt sett, men inombords. Tunga grejjer... nä, men det är min hjärna som spelar mig ett spratt bara. Ja men se på fasen... det ...

Av Lise-Lotte - 12 december 2012 11:52

Hej Hallå... Vill bara meddela att ni blir nog inte av med mig, jag har suddat ut satan från väggen och jag lever nog nästa år med :D Njurarna sitter inte så långt ner... alltså dom är inte där jag har ont. Jag var till doktorn i förrgår, prove...

Av Lise-Lotte - 9 december 2012 22:29

Halloj... tänkte bara kika in här som snabbast. Funderade här på hur saker å ting blir ibland... man tror att mycket ska bli fel, men ändå blir det så bra. Man tror att allt ska bli så bra, men ändå blir det så fel. Varför krånglar man till det så ...

Ovido - Quiz & Flashcards