Direktlänk till inlägg 13 november 2012

Just nu ler vi ;)

Av Lise-Lotte - 13 november 2012 13:02

Ooo jaaa... idag ler vi!

Jag har gjort av med lite energi och onda tankar, genom träningspass här hemma. Kettlebellen svingades i luften som en kastboll, musiken skrek så det hördes ända ut, pust, frust och stånk, ben som viftade i luften... min ruta på magen ska jag forma till 6 små... beach 2013... i´m on my way! WOHOOO!!! ;)

Nu måste jag ta tag i mitt liv... nä men guuud så trist det lät! Så hemskt är det ju inte ändå... men jag måste nu ta tag i mitt tränande. Jag mår ju så bra när jag är igång, det blir som en drog man inte kan vara utan. Mitt mål är ju att dra ner på rökandet, och det gör jag om jag tränar.

Och ni som följt mig på fb vet ju om att jag gjort lite ved... och vet ni vad... det blir mer av det till våren. Visst svider det lite när man tänker på allt jobb... men det positiva i det hela... Jag tränar samtidigt som jag jobbar, förenar liksom nytta med nöje ;)

Sitter här och lyssnar på NRJ... "Diamonds" spelas just nu. Tänk va musik gör för en... det finns vissa låtar som alltid får mig att gråta... man lyssnar på texten, och då börjar funderingar snurra i skallen. Sen finns det låtar som får en så tok glad att man inte kan sitta still, sen finns det låtar som man vägrar släppa hur gamla dom än är. En sån låt för mig är "Crazy" med Patsy Cline. Jag vet inte varför jag gillar den, men när jag hörde den för en massa år sen så blev den som min på något sätt.

När man är arbetslös som mig så hinner man tänka en massa, både bra och dåliga tankar. Ibland infinner sig känslan att man inte duger till något annat än hemarbete... ja ni vet... den privata hotellservicen. Men samtidigt är ju inte det så dåligt heller. Mina barn behöver inte vara ensam när de kommer hem, jag finns där. Middagen görs i någelunda tid. Ja men ni vet vad jag menar. Jag skulle gott och väl kunna jobba hemifrån också... utan att känna press och stress. Vilket lyx :D

Nä ni... nu ska jag ta en snabb dusch... näää inte bara rollon under armarna... jag ska tvätta mig! Sen hämtar jag väll hem mina prinsessor från dagmamman. Meeen bli inte förvånade om jag återkommer en sväng till i kväll här. Moi moi på er :D

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lise-Lotte - 21 september 2013 14:54

Nå men heeej :) Oj, så länge sen jag var här sist... alldelens för länge sen. Tänkte väll som smått ta upp detta bloggande igen... Till någras fasa och till andras lycka ;) Just nu bara bubblar det av en massa ord i huvet... allt blir bara hull...

Av Lise-Lotte - 23 januari 2013 09:58

Ja, precis, så då har resan börjat. En resa genom mig själv, min vardag, mitt inre... en resa som fått mig att tänka om i mångt och mycket. Jag känner mig upp och ner, fram och tillbaka just nu. Det är så mycket som händer i mitt lilla huvud. Tanka...

Av Lise-Lotte - 2 januari 2013 07:22

Hej :) Nu tyckte jag att det var läge å börja skriva av sig lite... har legat lågt, för jag har varit låg. Kanske inte utåt sett, men inombords. Tunga grejjer... nä, men det är min hjärna som spelar mig ett spratt bara. Ja men se på fasen... det ...

Av Lise-Lotte - 12 december 2012 11:52

Hej Hallå... Vill bara meddela att ni blir nog inte av med mig, jag har suddat ut satan från väggen och jag lever nog nästa år med :D Njurarna sitter inte så långt ner... alltså dom är inte där jag har ont. Jag var till doktorn i förrgår, prove...

Av Lise-Lotte - 9 december 2012 22:29

Halloj... tänkte bara kika in här som snabbast. Funderade här på hur saker å ting blir ibland... man tror att mycket ska bli fel, men ändå blir det så bra. Man tror att allt ska bli så bra, men ändå blir det så fel. Varför krånglar man till det så ...

Ovido - Quiz & Flashcards