Direktlänk till inlägg 12 november 2012

:/ Ibland suger det bara...

Av Lise-Lotte - 12 november 2012 23:40

Som rubriken säger... Ibland suger det bara... Ja men så är det ju, och kom inte å säg annat!

Just nu tycker jag allt är kasst... det bara suger. Förutom mina fina barn, alla fyra.... fast några av dom har varit billiga idag, faktiskt. Det var bara tjafs, skrik och gnäll... Vem orkar? Ja, inte då jag! Eller, egentligen så orkade ju jag, jag är ju här nu.

När man tänker efter så har man en råstyrka i sig som gör att man orkar. Fast huvet är tomt och hjärtat lika så, så orkar man. Visst är man fantastisk! I och för sig så kallar min man mig för "En envis finne", antagligen så är jag det, och många gånger på bara gott :)

Jag sitter här och tycker synd om mig själv... gu så patetisk jag är!!! Men egentligen inte. Jag har väntat hela dagen på att mannen ska höra av sig ifall han kommer hem idag eller i morgon. Ja, ni vet... då går man där och väntar och väntar OCH väntar. Sen får man höra av ett av barnen "Nä men pappa kommer inte hem idag, jag har pratat med honom" Jaha... men jag då?! Jag bad ju honom meddela MIG om hur det blir... men ack nej... så jag bedrog mig. Gu så synd det är om mig ;) Nä det är det faktiskt inte! Jag är vuxen nog att ta hand om mig och barnen. Jag ger ju bara igen sen... ja ni vet, så han får suga på den karran han också... Nu är jag barnslig... men låt mig vara det då. I slutändan så blir det inte så iallafall... tro mig... jag känner mig ;) Jag är den som månar om att alla ska ha det bäst. Glömmer lite bort mig själv där... men det spelar ingen roll, min tid kommer ska ni se!

För övrigt så saknar jag min träning... varje dag mår jag skit över att jag inte har tränat. Jag måste ta mig i kragen och ta mina prommisar, antingen med stavar eller utan. Om jag skippar stavarna så kan jag ju jogga emellanåt... jisses va jag saknar min jogg. Jag har ALDRIG tidigare gillat att springa, jogga... men sen jag var med i den första bootcampen här i byn, så har jag ÄLSKAT att jogga. Vilken befrielse det är! Man är fokuserad på att andningen blir rätt och hållningen... OCH jag får inte glömma kettlebell träningen... den är ju fantastisk!

Min träning i år har bestått av att göra ved... ved som jag bränner upp i detta nu, men ack så det värmer gött.

Appropå att göra ved... det är rätt skönt måste jag säga. Energin varvar på högsta och man bara orkar... Som en terminator nästan ;) Och vet ni hur mycket vrede man får ur sig av allt... ni ska veta att jag hackat många vedklabbar när jag staplat dom. Jag har fått ett nylle i huvet... och jäklars va jag har hackat och slängt ved, svurit och muttrat för mig själv. Men vet ni hur skönt det är!!! Man känner sig som en vilde, som en galning... En skön känsla :) Och inte blev jag heller rädd för mig själv... jag bara njöt!  

Nä ni där ute i cyber världen... Jag höjer glaset och skålar för hur jävla bra JAG är, jag skålar för hur jävla STARK jag är OCH jag skålar för att jag FINNS... hur sku ni annars klara er ;)

Hej på er... jag skriver nog snart igen...

Hooohhh... vilken känsla... redan lite gladare... WOHOOO!!!        

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lise-Lotte - 21 september 2013 14:54

Nå men heeej :) Oj, så länge sen jag var här sist... alldelens för länge sen. Tänkte väll som smått ta upp detta bloggande igen... Till någras fasa och till andras lycka ;) Just nu bara bubblar det av en massa ord i huvet... allt blir bara hull...

Av Lise-Lotte - 23 januari 2013 09:58

Ja, precis, så då har resan börjat. En resa genom mig själv, min vardag, mitt inre... en resa som fått mig att tänka om i mångt och mycket. Jag känner mig upp och ner, fram och tillbaka just nu. Det är så mycket som händer i mitt lilla huvud. Tanka...

Av Lise-Lotte - 2 januari 2013 07:22

Hej :) Nu tyckte jag att det var läge å börja skriva av sig lite... har legat lågt, för jag har varit låg. Kanske inte utåt sett, men inombords. Tunga grejjer... nä, men det är min hjärna som spelar mig ett spratt bara. Ja men se på fasen... det ...

Av Lise-Lotte - 12 december 2012 11:52

Hej Hallå... Vill bara meddela att ni blir nog inte av med mig, jag har suddat ut satan från väggen och jag lever nog nästa år med :D Njurarna sitter inte så långt ner... alltså dom är inte där jag har ont. Jag var till doktorn i förrgår, prove...

Av Lise-Lotte - 9 december 2012 22:29

Halloj... tänkte bara kika in här som snabbast. Funderade här på hur saker å ting blir ibland... man tror att mycket ska bli fel, men ändå blir det så bra. Man tror att allt ska bli så bra, men ändå blir det så fel. Varför krånglar man till det så ...

Ovido - Quiz & Flashcards