Direktlänk till inlägg 27 november 2012

Rubrik saknas

Av Lise-Lotte - 27 november 2012 12:38

Heeejjj   Så var jag då här... tisdag idag. Home alone... inte mig emot, det är ganska skönt emellanåt.

Jag har tagit mitt träningspass... ökade på repetitionerna. Måste söka efter andra övningar nu så man inte blir för enformig. Jag började dessutom "bokföra" min inomhus träning, utomhus träningar har jag "bokfört" länge, det fungerar som en morot, man pushar sig själv... nästan som en personlig tränare   Det skulle vara kul om jag hade ekonomin att kunna gå kurser i olika träningsformer (utan att behöva ta lån)... Något jag skulle behöva är en personlig tränare i att åka skidor... ja ni vet... så man vet hur man maxar sig själv och gör rätt. Coolt!

Som ni märker är jag otroligt rik i mina fantasier... tänk om man hade dessa pengar... Jag fortsätter med mina fantasier, det känns som helt ok.

Nu kanske många undrar varför jag är så inne på att träna... Jo, för när jag väntade vårt första barn var jag stor, kunde nästan inte böja mig för att ta på mig skorna. Jag kippa efter luft bara jag gick från hallen till köket. Då bestämde jag mig för att ALDRIG bli "fet" (fet låter så hårt och elakt...men nu använder jag det ordet... sorry), det sa jag till mannen också. Ja det är klart om jag inte lider av nån sjukdom eller så, men så länge jag är frisk så ska jag inte bli fe... stor.

Å ena sidan är jag inte den som dömmer andra om dom är stora eller små... jag ser på personligheten och det har inget med kroppsform att göra. Ärligt talat så är jag välldigt dålig på att se om man gått upp eller ner i vikt, färgat håret, noppat ögonbryn, fyllt lite gift i ansiktet här och där... ja ni vet, sånt där. Ok om det inte nu är radikala förändringar förståss   Men det jag det... och mina åsikter...


Nå men då... va ska man nu hitta på? Måste nog elda på lite här... känns så ruggigt... huvvaligen, det är ju bara 22,1 grader här inne. För kallt för mig, sunt för många.

Koka kaffe och sen väntar duschen på mig... tror jag måste värma bastun så det inte blir kallt å duscha... Ja, ja, ja men sån är jag... gillar när det är varmt å gött... om inte annat så behövs inte så mycket kläder då   


Ja... jag har haft riktiga rensar fasoner för mig. Det har varit allt från cd skivor till barn kläder och barn böcker... jag brände skiten och gissa hur skönt det kändes, demonerna dansade med röken upp mot himlen och jag dansade av lycka. Jag rensar ut allt som påminner om dåliga tider och känner hur styrkan grabbar tag i mig... och jag växer som person. Fy fan va jag är bra och vilken tur att jag har mig... och för familjen också... jag menar... Alltså hur sku dom klara sig utan mig?

Nu ni där ute i cyber världen så tar jag och dansar vidare med denna dag på återseende   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lise-Lotte - 21 september 2013 14:54

Nå men heeej :) Oj, så länge sen jag var här sist... alldelens för länge sen. Tänkte väll som smått ta upp detta bloggande igen... Till någras fasa och till andras lycka ;) Just nu bara bubblar det av en massa ord i huvet... allt blir bara hull...

Av Lise-Lotte - 23 januari 2013 09:58

Ja, precis, så då har resan börjat. En resa genom mig själv, min vardag, mitt inre... en resa som fått mig att tänka om i mångt och mycket. Jag känner mig upp och ner, fram och tillbaka just nu. Det är så mycket som händer i mitt lilla huvud. Tanka...

Av Lise-Lotte - 2 januari 2013 07:22

Hej :) Nu tyckte jag att det var läge å börja skriva av sig lite... har legat lågt, för jag har varit låg. Kanske inte utåt sett, men inombords. Tunga grejjer... nä, men det är min hjärna som spelar mig ett spratt bara. Ja men se på fasen... det ...

Av Lise-Lotte - 12 december 2012 11:52

Hej Hallå... Vill bara meddela att ni blir nog inte av med mig, jag har suddat ut satan från väggen och jag lever nog nästa år med :D Njurarna sitter inte så långt ner... alltså dom är inte där jag har ont. Jag var till doktorn i förrgår, prove...

Av Lise-Lotte - 9 december 2012 22:29

Halloj... tänkte bara kika in här som snabbast. Funderade här på hur saker å ting blir ibland... man tror att mycket ska bli fel, men ändå blir det så bra. Man tror att allt ska bli så bra, men ändå blir det så fel. Varför krånglar man till det så ...

Ovido - Quiz & Flashcards